Monday 30 January 2012

Beijing January 2012 - Part 2

Hellooo....selamat hari isnin semua... jom sambung travel aku ke Beijing..Pagi ke-2, hotel ada buat morning call pukul 6.30 pagi..ada sedikit tips jika pergi musim winter, sapu losyen satu badan lepas mandi (aku gune losyen vaseline, losyen nivea botol biru pon bole) untuk elak kulit kering and lip balm...standby je letak dlm kocek ke bag ke..sbb bibir sentiasa kering....lau bibir dh rase kering sapu je lip balm..baju pon aku pakai 4 lapis..tshirt 2helai, sweater dan barulh winter jacket...kami kene ada di lobby hotel pukul 8pagi untuk memulakan aktiviti  kami..tapi sebelum tu ktorng breakfast dulu di hotel...


street seller kat luar hotel...hati2 jika membeli dengan diorang..
Ok...selepas breakfast, dlm pukul 8.15 pagi lawatan pertama pada hari ke-2 ialah Jade Factory..salah satu Gov Shop and tempat wajib pergi jika menggunakan travel agent..





kalau x silap yg ni digunakan untuk bt alas tidur...
ada jgk jumpe bahasa melayu kat sini...




kat kedai jade ni ada amoi bagi penerangan mcm mana nak kenal jade tu berkualiti atau tak..ori atau fake.. kononye nak beli..tapi bila tengok harga, xjadi nk beli..huhuuu...


Dalam 1 jam selepas tu, kitorng ke Crystal Shop...lepas dengar briefing, pusing2 jap kat kedai tu.. kt sini aku takda amik gambo pon...dah boring and x berminat ngn crystal...lepas tu kitorg pergi lunch kt restorant mane entah...aku pun dah lupe...




Next destination after lunch, Great Wall..tempat yang paling aku tunggu2...dlm pukul 1.30petang kami sampai Juyong Pass Great Wall...nak tau cerita selanjutnya kene baca kat Part 3 ye...

No comments:

Post a Comment